onsdag 13 juni 2012

hemelihemma!

Många mil rullade men nu är vi äntligen hemma, resan var lite ensam men ändå ganska smärtfri. Hade en AC och stereo ur funktion de första 10 milen men det löste sig med att köpa ny säkring på macken i Ö-vik. Fick sitta o sjunga för mig själv istället, tur för alla andra att jag åkte själv. Ingen framtida IDOLstjärna kommer jag bli. ^^ Fint väder var det, och grönare o grönare vart det ju mer milen tickade på. Sommaren är här :)




Åter till Basecamp igen, känns konstigt. Här på gården glömmer man bort tid och rum, bokstavligt talat. I morse fick jag till och med lov och kolla upp vilket datum och veckodag det var då jag hade absolut ingen aning. Måndag kändes för lite, jag åkte ju i söndags. Torsdag kändes lite för långt... tur för min intudition att det var onsdag då ;)
Men allt här hemma är som vanligt, sakta men säkert kommer jag in i mina gamla rutiner, hästarna ska, skötas, hunden rastas, katten matas, o springa o tjata på att lillasyster ska hjälpa till. Man lever i sin egna lilla bubbla här, idag var vi ju faktiskt en vända in till stan (Enköping) för att handla lite grejjer. Då kom jag på att jag inte sett andra männikor än min famlij de senaste 3 dygnen, allt är tillbaka till den vanilga. Mobilen tas med bara när ska jag ut, annars ligger den helt orörd på bänken inne i huset. Gården för med sig ett lugn och isolering från omvärlden. Ingen stress här inte, ganska skönt ändå efter de senaste månadernas konstanta stress.

Har ännu inte öppnat matteböckerna än, de kommer fram på helgen. Kanske ska packa ut alla grejjer från bilen och städa upp mitt sovrumsgolv först. Men det är under progress, ska ta det lite lugnt först men inte så lungt så jag blir förslappad. Det går ju inte för sig!!
Men vad gör man för att inte bli förslappad då?
I måndagskväll till exempel var jag med pappa ut till kvigorna i Knapptibble och tog lite kort.





Plocka lite anabola rabarber som verkligen har växt sig kolosalt STORA!

Åkt till stan(enköping) och inhandlat ramar till farfars gamla afficher. Har kommit fram till att det blir totalt tio totalt som ska sättas upp i den nybyggda verkstan. Den äldsta av afficherna är från maj 1957.



Sen har man hunnit blivit biten av en sådan där elaking också. Tror dock att jag klarar mig undan från borelia,  men inte är de trevliga dessa fästingar.


Men livet moves on, får se vad som dyker upp härnäst i mitt liv. Vänta med spänning!! Gonatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar