torsdag 17 maj 2012

Gammalt inlägg från förra bloggen..

7e maj 2012 Umeå






Sitter och tittar på dagens v65...... Fina hästar<3

Saknar dom faktiskt lite, eller ganska mycket ibland. Saknar deras kärlek, deras närhet och finurligheter. Efter att ha umgåtts med så mycket hästar om dagarna och åren i mittl liv blir man blivit lite speciell. Deras kroppsspråk blir mer tydligt och lättläsligt. JAh, människor skulle jag säga vara väldigt svårlästa. Om jag skulle välja skulle jag hellre umgås med hästar än människor i vissa situationer. Hästar är ärliga och visar vad de menar, människor kan säga en sak och göra en annan och det kan ställa till sig för mig ibland.

Det hästar framför allt har som jag beundrar dem så mycket över, är just deras ärlighet och tålamod. Hur de gör allt som står i sin makt för att göra alla till lags och hur de visar direkt om någonting är fel. De ger sådan ovillkorlig kärlek till en fastän man inte är den bästa alltid. Hur en häst fortfarande kan ha hoppet uppe trotts att den behandlats illa, de behandlar en som man behandlar den för stunden. Det är vackert, Hästar är vackra<3

Utan hästar skulle jag vara halv, utan hästar är min borg riven och kvar står jag. Ingen att dela mina tankar och uttryck med, ingen att ha som förstår en utan att man säger någonting. Kopplingen som man kan få med en individ som är så speciell att den är svår att beskriva. Hästar är underbara individer de ger en hopp om livet, de visar att även de små, små sakerna i livet som är bra är en ren glädje. För utan uppskattning av dessa små saker man har i vardagen, blir det inte mycket kvar, De är dem som skapar liv och förändring.
Hästarna har lärt mig att leva i nutid, känns det rätt så känns det. KÖR på bara då!!! Sen att man är lite av en mespropp ibland men vem är inte det :)





Lev livet, ta tillvara de goda ting som finns och skratta:)


Oscar<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar